Treeniryhmä tuntikuvaukset.

Rapakondis:

Rapakondis tunti on suunnattu kaikille jotka haluavat oppia tehokkaan ja turvallisen tavan harjoitella vapailla painoilla. Tunneille otetaan max 10 henkilöä, jotta valmentajamme pystyy paremmin keskittymään jokaiseen myös henkilökohtaisesti. Tunnilla käydään läpi perusliikkeitä levypainoilla sekä käsipainoilla ja opetellaan oikeat suoritustekniikat monipuoliseen harjoitteluun.

Muscle Max:

Tunnilla keskitytään lihasmassaa kehittävään harjoitteluun. Tunti vastaa toiminnallista saliharjoittelua. Tunnilla pyritään kaikki liikkeet tekemään painoilla, joilla jaksat tehdä vain 8-12 toistoa per sarja. Tällä tunnilla emme pidä kiirettä, vaan keskitymme tekemään liikkeet mahdollisimman puhtaasti, oikein ja suuremmilla painoilla mitä ehkä normaalisti olet tottunut.

Alavartalotreeni:

Painotus alavartalon isoissa lihaksissa, treeni voi olla joko ns paikkaharjoittelu, patteritreeniä tai kaikkea siltä väliltä. Välineinä käytetään levypainoja, omaa kehoa, kahvakuulia, gymstickiä, jumppapalloja, renkaita/ TRX:ä tai fitness bagejä. Treeneissä voidaan tehdä myös 1-2 liikettä keskivartalolle tai 1-2 liikettä ylävartalolle.

Ylävartalotreeni:

Painotus ylävartalon pienemmissä lihaksissa, hauis, ojentaja, olkapäät.  Treeni voi olla paikkaharjoittelua, patteritreeniä tai kaikkea siltä väliltä. Treenissä voidaan tehdä myös yläselkää ja rintaa sekä 1 jalkaliike ja 1-2 keskivartaloliikettä. Välineinä kahvakuula, käsipainot, levytanko, renkaat/ TRX, gymstick ja fitnessbag.

Ylävartalo- ja coretreeni:

Painotus yläselässä ja rintalihaksissa sekä keskivartalon alueella. Treeni voi olla paikkaharjoittelua, patteritreeniä, toiminnallinen treeni tai kaikkea siltä väliltä. Treeneissä voidaan tehdä myös 1-2 jalka/pakaraliikettä. Välineinä kahvakuula, käsipainot, levytanko, renkaat/ TRX, gymstick, fitnessbag, kahvallinen kuntopallo, köydet ja luistelulauta.

Kehonpainoharjoittelu

Tunnilla yhdistellään liikkuvuutta, ketteryyttä ja voimaa vaativia liikkeitä ja liikeyhdistelmiä. Näin muodostuu kokonaisuus, joka tukee yleistä liikkumiskykyä parhaalla mahdollisella tavalla. Tunnit mukautuu jokaisen taito/voimatason mukaan ja eri progressioilla jokainen pääsee hyvin mukaan kehonpainoharjoittelun saloihin.

Kehonhuolto

Tunti on suunniteltu kokonaisvaltaiseen koko kehon liikkuvuuden kehittämiseen ja ylläpitoon. Tuntia suositellaan kaikille, sillä hyvinvoinnin yksi tärkeimpiä tekijöitä on kyky hallita mahdollisimman laajoja liikeratoja. Tunnilla voidaan käyttää apuvälineinä myös foam rollereita, trigger palloja, kuminauhoja, keppiä tai parin avustusta.

FasciaMethod

FasciaMethod on kokonaisvaltaista kehonhuoltoa kuntouttavasta näkökulmasta. Keskitymme parantamaan liikkuvuutta toiminnallisin aktiivisin venytyksin hyvällä kannatuksella, nivelten täysiä liikeratoja käyttäen. Harjoitteet mukailevat lihastoimintaketjuja. Teemme tarkasti kehon yleisimpiin heikkoihin ja kireisiin alueisiin suunnattuja liikehallinta- ja liikkuvuusharjoitteita. Hyödynnämme hierontapalloa faskiakerrosten välisen liukumisen lisäämiseksi ja faskioiden nesteyttämiseksi. Harjoittelua rytmitetään hengityksellä. Tunti soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan. FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä tuote.

PowerMethod

PowerMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kovatasoinen, toiminnallinen lihaskuntotunti. Tunnilla kehitetään turvallisesti ja tehokkaasti perus- tai kestovoimaa sekä opetellaan liikkeiden oikeat suoritustekniikat. Alkulämmittely sisältää kokonaisvaltaisia liikkuvuusharjoitteita, joiden lisäksi harjoitellaan erilaisia liiketekniikoita. Lihaskunto-osiossa tehdään koko kehoa kuormittavia toiminnallisia liikkeitä, joiden avulla kehität lihasvoiman lisäksi kehonhallintaa ja liikkuvuutta

Crosstraining

Crosstraining on yhdistelmä koko kehoa kuormittavia lihaskuntoliikkeitä sekä aerobista harjoittelua. Tunti vedetään ripeään tahtiin ja soveltuu kaikille jotka haluavat ottaa tehot ja hiet irti tunnin aikana.

TreeniMix

Tunneilla keskitytään ketteryyttä, tasapainoa ja koordinaatiota kehittäviin liikkeisiin. Hyppyjä, pomppuja, loikkia, kehonpainoharjoittelua ja muuta kivaa! Tuu mukaan!

Erikoistunnit

Ylläolevien tuntien lisäksi pidämme erikoistunteja säännöllisesti, joiden sisältö lukee aina tuntikuvauksessa varauskalenterissa. Aamutreenit ja viikonlopputreenit vedetään aina vähän eri sapluunalla kuin muut viikkotreenit. Mukana mm. HIITiä, kiertoharjoittelua yms.