Liikunta ei kiinnosta

Pitäisi liikkua ja olla aktiivinen jotta pysyy hyvässä hapessa? Kaikkihan sen tietävät eikö? Lehdistä luetaan viikoittain otsikoita ja ammattilaisten juttuja joissa kerrotaan kuinka paljon ja minkälaista liikuntaa meidän pitäisi milloinkin harrastaa. Pitäisi pitää huolta ainakin aerobisesta kunnosta, lihaskunnosta sekä lihashuoltoa ja liikkuvuuttakin pitäisi harrastaa vähintään kerta viikkoon.

Mitä jos ei mikään liikunta kiinnosta?

Oletko nauttinut mistään liikunnasta? Onko mikään laji tai liikuntamuoto tuntunut sinusta oikeasti hyvältä?  Onko sinut pakotettu tekemään jotain sellaista, mistä et ole pitänyt?

Liikunnan pitäisi lähtökohtaisesti olla omaehtoista ja jollain tavalla mielekästä. Muuten into lopahtaa nopeasti. Lajeja ja eri muotoja liikkua on nykyään niin paljon, että jokaiselle löytyy varmasti oma tapa harrastaa jotain liikunnallista aktiviteettiä, joko yksin tai ryhmässä.
Avaa google ja etsi sinun lähellä toimivat liikuntapalveluja tuottavat tahot ja katso mitä kaikkea sinä voisit kokeilla. Ehkä löydät uuden lajin itsellesi. Avoimin mielin eteenpäin. Jos et yksin uskalla, pyydä jotain ystävää mukaan kokeilemaan.

Muista että liikuntaa on myös lintujen bongaus metsässä. Ei kaiken tekemisen tarvitse olla verta, hikeä ja tuskaa.

Huono kunto estää tekemästä mitään?

Niin tekee, jos uskottelet itsellesi niin. Huono kunto paranee vain tekemällä asialle jotain. Jokainen (suurin osa meistä) on joskus joutunut aloittamaan alusta, uudestaan ja uudestaan.

Aloita siis sinulle sopivalta tasolta.
Jos kaverit juoksee maratoneja, niin se seura ei välttämättä sovi sinulle jos olet vasta aloittelemassa kuntoilua tai juoksuharrastusta. Rekrytoi siis kaveri mukaan, joka on samalla tasolla sinun kanssa.

Ei ole aikaa.

Kenelläkään ei nykyään ole aikaa liikkua riittävästi. Turha siitä on itseään moittia. Tee se, mihin sinulla on aikaa. Yllättäen sitä aikaa kyllä löytyy, kun vaan annat itsellesi mahdollisuuden. Yksi lenkki viikossa on parempi kuin ei yhtään. Mikäli aikaa on vähän, käytä se aika järkevästi ja tee sitä mistä oikeasti tykkäät ja mikä saa sinut hyvälle tuulelle.

Masentaa, ei huvita. 

Kun vanne kiristää päätä, niin laita tossut jalkaa ja lähde kävelylle. Liikunta on erittäin hyvä hoitokeino lyhytaikaiseen *#!%¤#kseen. Harvoin happihyppelyn jälkeen kenellekään jää huono fiilis, päin vastoin.

Älä siirrä aloittamista huomiselle, vaan aloita nyt!

 

Haluatko ulkopuolista apua? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.