Oletko onnistuja vai epäonnistuja?

Miten laihtua nopeasti? Olen itse vuosien varrella tehnyt oman tieteellisen johtopäätöksen joka ei perustu mihinkään muuhun kuin omaan perstuntumaan:

Tekijät onnistuu, selittäjät epäonnistuu.

Kuulostaa tietysti kauhean radikaalilta, mutta näin se valitettavasti menee.
Selkeästi paremmat tulokset saa aikaiseksi ne, jotka järjestävät asiat niin, ettei selittelyille jää sijaa.

Onnistuja ottaa vastuun itsestään, omista tekemisistään, sekä tekemättä jättämisistään.
Selittäjä keksii aina jonkun syyn sille, miksi jotain ei ole tapahtunut.
Useimmiten syy löytyy jostain seuraavista:
(nämä siis syitä joita minulle on kerrottu, ettei sovittua treeniä ole pystytty tekemään)
– Puoliso
– Lapset
– Vanhemmat/veljet/siskot/serkut
– Huono sää
– Liian hyvä sää
– Huono sali
– Salilla on liikaa ihmisiä
– Salilla on liian vähän ihmisiä
– Huonot/väärät vaatteet
– Ei ole kavereita
– Kaverit on paremmassa kunnossa
– Saunapäivä
– Ei ole saunapäivä
– Ei ollut ruokaa
– Söin liikaa
– Ei löytynyt parkkipaikkaa
– Tuntui siltä että tulee flunssa..

Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta ymmärrätte varmaan pointin.

Miten laihtua nopeasti?

Kysymys jonka kuulen joka viikko. Heitän tähän aina vastapallona kysymyksen, kumpi on tärkeämpää, pysyvä vai nopea painonpudotus? Todella harvoin kumpikin näistä onnistuu, vaan pitää keskittyä toiseen.

Oman ajattelumallin voi aina kääntää, jos niin ITSE haluaa. Se vaatii työtä ja vanhojen tapojen hautaamista sekä uusien oppimista, mutta ajan myötä se palkitsee.

Unohda siis ajatus ”miten laihtua nopeasti” ja käännä se kysymykseksi, miten laihtua pysyvästi!

Jotta ei jätetä kokonaan vastaamatta kysymykseen niin tässä minun vinkit, jossa muutamassa viikossa suurin osa pudottaa rasvaa jokusen kilon vyötäröltä, ilman nälkää.

1. Minimoi sokeri, itseasiassa pyri jättämään kaikki mahdollinen sokeri pois
2. Syö kasviksia joka aterialla
3. Syö vähintään 1g/per painokilo proteiinia
4. Kevyt aerobinen liikunta / vähintään 5krt/viikossa 60+min kerralla (kävely / pyöräily / uinti)
5. 2krt viikkoon keskiraskas salitreeni
6. Alkoholi veks

Ei vaadi oikeesti ihan älyttömiä. Tuloksia ei saa unelmoimalla.

Liikunnalla tarkoitan OIKEASTI kevyttä aerobista. Suurimmalla osalla tämä ”liikuntamuoto” on unohtunut kokonaan. Joka paikkaan mennään autolla ja tavallinen arkiliikunta on jäänyt kokonaan pois liikuntarepertuaarista. Tiesitkö että mitä kevyemmin liikut, sitä enemmän elimistö käyttää suhteessa rasvavaroja energianlähteenä?
Kokeile jos et usko. Saatat hämmästyä tuloksista jotka saavutat esim. kävelyllä tai pyöräilyllä.
Muista, vähintään 60min kerralla! Vähintään 5krt viikossa.

Suurimmalla osalla homma kaatuu liian kovaan liikuntaan, tai selityksiin ”ei ole aikaa”. Aikaa me löydetään juuri niihin asioihin, jotka koetaan tärkeinä.

Olkoon Voima kanssasi 🙂

Mikäli homma tuntuu yksin ylivoimaiselta, tsekkaa valmennuspalvelumme ja tule ilmaiseen ensitapaamiseen keskustelemaan voisimmeko jotenkin olla sinulle avuksi.

  • Toivottu ajankohta tapaamiselle

Miten laihtua nopeasti?