Oletko notkea kuin rautakanki? Kuuletko usein vitsailua mahtavasta liikkuvuudestasi? Milloin olet viimeksi ylettänyt omiin varpaisiisi? Koostuuko liikuntasi vain lihaskuntoharjoittelusta? Kärsitkö tuki- ja liikuntaelinongelmista? Tiedät että kehoa tulisi huoltaa, muttet saa aikaiseksi tai sinusta tuntuu nöyryyttävältä lähteä samoihin ryhmiin naisten kanssa. Jos vastauksesi on KYLLÄ yhteenkin näistä kysymyksistä, tervetuloa Äijäjoogaan!

Äijäjoogassa vahvistetaan ja vetreytetään kehoa, ilman mantrojen laulamista ja akrobatiaa. Tässä ryhmässä voit turvallisin mielin olla juuri niin kankea kuin olet. Äijäjoogan avulla saat harjoittelustasi monipuolisempaa sekä kehityt myös muussa harjoittelussa. Sattaa käydä jopa niin, että voimatasosi kasvavat seuraavalle tasolle.

Mitä jooga on?

Jooga on Intiassa tuhansien vuosien aikana syntynyt monimuotoinen menetelmä. Alun perin jooga on kokoelma Intian uskontojen pelastusopillisia ja maagisia menetelmiä. Nykymuotoinen jooga kehittyi 1800-luvulla fyysiseksi harjoitukseksi, se levisi Intiasta länsimaihin, ja nykyään sitä harjoitetaan myös vailla maagisuskonnollista merkitystä. Joogaan kuuluu nykyisin asentoharjoituksia ja meditaatiota ja sen harjoittaminen on monille kehollista terapiaa ja rentoutumista.

Ihmiset harjoittavat joogaa monista erilaisista syistä. Joogaa voi harjoittaa pehmeänä tai vaativana liikuntamuotona, terapiana, eettisenä elämäntapana, hengellisenä kokemuksena tai keinona saavuttaa tyytyväisyys. Joogassa keskitytään ihmisen kokonaisuuteen: kehoon, mieleen ja oletettuun sieluun, ja siinä tavoitellaan tilaa, jossa ne joogaopettajien mukaan eheytyvät. Joogassa pyritään vapautumaan häiriötekijöistä ja saavuttamaan sisäinen rauha.

Mitä Äijäjooga on?

Äijäjoogassa olemme muokanneet ohjelman sopimaan kankeille ja jäykille miesvartaloille. Suuri osa miehistä kärsii yksipuolisen liikunnan aiheuttamista ns. ”totaalijumitiloista”, joita hoidetaan hieronnalla ja kipulääkityksellä. Samat ongelmat aiheutuu myös yksipuolisesta istumatyöstä. Iso osa näistä ongelmista voidaan hoitaa pysyvästi kuntoon sopivalla harjoittelulla. Unohdamme ohjelmasta maagisuuden ja hokkuspokkustelun. Vetreytämme kroppaa joogan tavoin rennon lennokkaalla tavalla huumoria unohtamatta.

Älä anna tilanteen pahentua entisestään vaan ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja tule kokeilemaan miltä jooga äijäporukassa tuntuu.

Äijäjoogan ohjaa Kati Pallasvuo joka rennon rempseällä otteella pitää homman lapasessa ja huolehtii siitä, että juuri sinäkin tulet saavuttamaan uusia tuloksia joogan tavoin.

äijäjooga

Äijäjooga ohjaaja: Kati Pallasvuo

Miehet Ryhmä 1. alkeet.  Tunnit alkavat 31.8 2021 klo 19:30

Miehet Ryhmä 2. jatkoryhmä. Tunnit alkavat 29.9.2021 klo 19:30

Tasapuolisuuden nimissä:

Naisten Ryhmä samalla ajatuksella. Tunnit alkavat 7.9.2021 klo 17:30

Nyt kun on tullut kyselyitä, että voisiko äijäjoogaa olla myös naisille tarjolla, niin vastaus on KYLLÄ.

Mennään samalla idealla kuin äijäjoogassa eli tunnit ovat tehty sopiviksi kankeille ja jäykille. Kurssin tavoitteena onkin vahvistaa sekä vetreyttää kehoa pienryhmässä, ilman mantrojen laulamista ja akrobatiaa. Lisäksi käytämme tunneilla paljon joogan apuvälineitä, jotka avustavat, tukevat ja helpottavat asanoissa olemista. Kurssi sopii erinomaisesti sinulle, jos haluat parantaa liikkuvuuttasi ja kehonhallintaa tai liikunnan harrastamisesi on yksipuolista. Sinun ei tarvitse olla notkea osallistuaksesi, sillä tällä kurssilla onnistut asanoissa vaikka et yltäisi varpaisiisi!

Joogat kestää 16 viikkoa ja sisältää 1 treenikerran viikossa. (Miesten jatkoryhmä 12 viikkoa)
Treenit aina tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 19:30 alkaen (miehet). Naisten ryhmä klo 17:30.
Viimeiset kerrat 14. ja 15.12. Naisten ryhmän viimeinen kerta 21.12.2021.

Hinta 16 kerran äijäjoogalle 240€/hlö. Voidaan maksaa useammassa erässä.
Hinta miesten jatkoryhmälle 12 viikkoa 190€/hlö.

Tunnit pidetään JM Sykkeen treenistudiolla Malmilla.

Osoite:
Malmin raitti 17 (b-porras, 4krs. )
00700 Helsinki

Ilmoittaudu nyt mukaan. Otamme mukaan max. 12 herraa/ ryhmä.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.